mandag den 1. april 2013

Pizza




Hvem elsker ikke pizza? 

Det gode ved denne opskrift er at bunden smager rigtig godt, hvilket gør at man ikke behøver at komme vildt meget fyld på.

Der er nok til én stor pizza, 2 medium, eller 3 personlige pizzaer hvis du har en miniovn som mig.

Ingredienser:
Dej:
  • 500 g Pizzamel
  • 35 g Gær
  • 1,5 tsk. salt
  • 3,5 dl lunkent vand
  • 1,5 spsk. oliven olie
Pizzasauce:

Fremgangsmetode:
1: Opløs gæren i vandet.

2: Tilsæt salt og olie og bland melet i bagefter.

3: Lad dejen hæve tildækket et lunt sted i min. 30 minutter.

4: Slå dejen ned, form den til en kugle, (eller 3 lige store hvis du bruger en miniovn)...


...og lad den efterhæve i 30 min., indtil den har nået dobbelt størrelse.

5: Forbered fyldet imens det hæver.


6: Rul dejen ud til den størrelse og form der passer til din rist/bageplade (eller pizzasten hvis du har den)...

 

...Spred tomatsaucen ud i et jævnt lag...

 

 ...og kom fyldet på.



7: Kom i en forvarmet ovn og bag i 10-12 min. v. 250 gr. indtil den er gylden.

Fyld forslag:

Jeg kan anbefale følgende fyld:

  • pandestegt broccoli m. karry, hvidløg, chili, og champignoner
  • Artiskok, Rød Paprika, Champignon, Rødløg
  • Pandestegt Aubergine, rødløg, Syltet paprika, jalapenos
  • Rødløg, rød peber, champignong, kartoffel
  • Champignon, grøn peber, rødløg
  • Pepperoni (Rødbedespegepølse), løg, champignon, kartoffel

 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar