fredag den 31. maj 2013

Chokolade mousse (vegetar / raw vegan) (2 personer)



Ja, jeg har været i desserthumør på det sidste, så hér er endnu en dessert opskrift. Jeg fandt den imens jeg browsede pinterest, og kunne næsten ikke tro mine øjne. Mousse lavet på avocado!? Det måtte prøves.
(Og der er kun 3 steps!)

Ingredienser:
  • 1 Avocado
  • 0,5-1 banan - godt moden, dvs. med mørke pletter på, dette betyder den er sød =)
  • 3-6 spsk. kakaopulver
  • 4 spsk. agave sirup / honning
  • 1 spsk. kokosolie
  • 2 cm. vanillestang - finthakket
*UPDATE*
Da det ikke er alle der har kokosolie, eller ikke har specielt meget lyst til at investere i det, tænkte jeg om man kunne lave det uden. DET KAN MAN!! :D Og faktisk syntes jeg selv at det smager bedre, så her er hvordan jeg vil lave den fremover:

  • 1 Avocado - moden
  • 3/4 banan - moden (helst med nogle brune pletter)
  • 3-6 spsk. kakaopulver
  • 2-4 spsk. agave sirup/honning
  • 1 tsk. vanille essens

Fremgangsmåde:
1: Kom banan og avocado i en foodprocessor og blend til en masse.

 

2: Kom honning, vanille essens i og tilføj kakaopulveret en skefuld af gangen og smag til, vent til du opnår den fantastiske chokoladesmag som smager så dekadent at man et splitsekund har lyst til at spise det hele selv (i kender følelsen! Don't pretend you don't! : p ) og stop inden den bliver for bitter.

3: Hvis man har kommet for meget kakao i så tilføjer man bare lidt mere honning/agave indtil man har den rigtige balance.Smag til med ekstra honning hvis den bliver for bitter.

Sikke en dejlig simpel opskrift hva' =P


Det er i serveringsmuligheder at denne opskrift virkelig brilliere.

Den kan spises som den er(evt. pyntet med lidt jordbær eller kokos):


Man kan lave en chokolademousse kage (for tærtebunden tjek hér:








Jeg har også brugt den i en dessert med jordbærcreme, og kiwi serveret i et glas:



Inspiration: http://thehappyrawkitchen.blogspot.jp/2010/02/chocolate-banana-pudding-cake.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar