lørdag den 23. november 2013

Wok ret med Hokaido græskar




Endnu en opskrift inspireret af et tilbud =)

Rema1000 havde Hokaido græskar på tilbud til 5 kr., jeg havde kun prøvet græskar én gang før, og aldrig Hokaido men jeg har intrigued.

http://www.mrkev.com/pics/hokkaido/hokkaido1.jpg 

obs! Der står "steg det i 1 minut" o.lign. men det er vejledende, bare følg din mavefornemmelse =)

Ingredienser:
  • 2 spsk. oliven olie
  • 1 spsk. karrypulver
  • 1 løg - grov hakket
  • 2 fed hvidløg - finthakket
  • ½ chilipeber - finthallet
  • 2 gulerødder - skrællet - i store tern
  • ½ Hokaido græskar - uden kerner og skræl - i store tern
  • 1 håndfuld hvidkål - i tynde strimler
  • 2 spsk. ajvar
  • 1 dåse kokosmælk (400 ml)
  • ½ squash - i store tern
  • 1 grøn peberfrugt - i tern
  • salt og peber


 Fremgangsmåde:
  1. Varm olie op på en pande og kom karrypulveret i. Steg det 1 minut indtil det dufter skønt =)
  2. Kom løg, hvidløg og chilipeber på, bland det med karrypulveret og steg endnu 1 minut.
  3. Kom gulerødder, græskar og hvidkål på panden og steg det med i ca. 5 min.
  4. Bland ajvar i retten. Hæld kokosmælken i og bring det i kog.
  5. Kog i 5-10 min. indtil  græskaren begynder at blive mør.
  6. Squash og peberfrugt kommes i, og man smager til med salt og peber.
  7. Steg/kog det indtil squashen er mør, men stadig har lidt "bid" i sig.
  8. Server med ris og salat =)

Jeg serverede det med mit første forsøg på at lave "vegansk kylling med skind", et sjovt projekt jeg er igang med at finpudse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar