onsdag den 19. marts 2014

Syndig Chokoladebudding




En gang imellem bliver man nødt til at lave noget med chokolade der ikke er godt for dig men bare smager godt, sådan en dag fik jeg og jeg lavede denne chokoladebudding.

Jeg havde købt en vegansk piskefløde der egentlig var beregnet til kakao og flødeskum til min fødselsdag, men jeg havde lavet så meget mad på dagen at jeg simpelthen ikke havde plads. Så da jeg fik chokoladecravings så så jeg på piskefløden og vidste at det var den og mig :p

Jeg brugte en vegnask piskefløde og jeg syntes bestemt den smagte fint, dog er den lidt sød i det.


Ingredienser:

  • 200 ml. piskefløde
  • 3 modne bananer
  • 2* spsk. usødet kakaopulver - mere hvis man er til en mere bitter chokolade smag
*Da størrelsen af bananer, spiseskeer og styrken af kakaoen varierer så tag det vejl. og brug smagssansen istedet

Fremgangsmåde:

1. Mos bananerne i en skål med en gaffel eller piskeris.


2. Bland kakaopulveret i og smag til, kom mere kakao i hvis det mangler.


3. Pisk fløden til skum.


4. Tag en mængde skum på størrelsen med banan-chokolade blandingen og vend det sammen med banan-chokoladen, forsigtigt så luften forbliver i.


5. Overfør chokoladebuddingen til en serveringsskål, kom de resterende flødeskum på toppen og server =)



Jeg havde lidt ekstra flødeskum så jeg arrangerede det i lag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar