søndag den 11. maj 2014

B-A-D

B-A-D = Banana - Apple - Date

Jeg lærte i dag at Banan-Æble-Daddel er en klassisk kombination, og efter at have smagt det forstår jeg godt hvorfor. mmm.. lækkert, sundt og sødt. Perfekt til morgenmad, eller formiddagssnack (evt. også som dessert, med lidt vaniljeis til).

De tre ingredienser er en grundopskrift, jeg tilsatte lidt kanel og mandler til min og mums det smagte godt. Jeg kunne også forestille mig at noget tørret frugt også ville være godt i.

Jeg har lige spist det, men jeg får helt lyst til at lave en til =D


Ingredienser: 
(pr. person)
  • 1 banan (sød og moden)
  • 1 æble - uden hus
  • 6-8 dadler - udstenede
  • 1-1,5 dl. vand
optional:
  • 1 tsk. kanel
  • 3 hakkede mandler
Fremgangsmåde:
  1. Skær æble og banan i stykker.
  2. Kom dadler og vand i et stort glas og blend med en stavblender.
  3. Kom æbler og bananer i glasset, tilsæt kanel og bland godt.
  4. Drys mandler på toppen og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar