søndag den 25. maj 2014

Daddelpandekager




Pandekager.. Dem havde jeg ikke fået siden jeg blev veganer, så da jeg så Thomas Erex (kærlighed og kikærter) opslag med dem så blev jeg nødt til at lave dem, med det samme!

De smager suuuper godt, er dejlig søde og bløde.

Det er amerikanske style pandekager, dvs. små og tykke, man får en stak og man spiser dem med kniv og gaffel. Det var første gang jeg har prøvet pandekager på den måde og jeg indser nu hvor tåbeligt det er at spise dem på nogen anden måde.

Man kan spise dem med sirup, med chokoladesauce, med vaniljeis, frugt eller noget helt andet =)

Ingredienser:
  • 10 dadler - udstenede
  • 1+1 dl plantemælk (måske mere)
  • 1 spsk. rapsolie
  • 1 vanilje stang - kornene (kan undlades)
  • 2 dl. mel
  • 2 tsk. bagepulver
  • knivspids fint salt
  • Raps eller anden olie til stegning
Fremgangsmåde:

1. Varm 1 dl. plantemælk op.

2. Kom dadler og den varme mælk op i en foodprocessor og blend til en pure.


3. Tilsæt 1 dl. mælk endnu, rapsolie og vanilje og blend det sammen.


4. I en anden skål blander du mel, bagepulver og salt godt sammen.

5. Kom det våde i det tørre og rør det sammen. Hvis man syntes den er for tyk så tilsæt mere plantemælk.


6. Kom lidt olie på en varm non-stick pande. Tag et dl. mål og kom 1-2 dl. dej på panden (det er ikke så vigtigt hvor meget man kommer på, bare man bruger den samme mængde konsistent:)

7. Steg pandekagen på den ene side indtil brun, og vend forsigtigt pandekagen.

8. Steg den færdig på den anden side, læg på en tallerken og gør det samme med resten af dejen.


9. Server med dit valgte tilbehør =)

   

(Inspiration: http://thomaserex.wordpress.com/2012/11/12/morgenmadspandekager-med-blabaeryoghurt/)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar