søndag den 15. juni 2014

Rice Crispy treat (nutella version)



Jeg så en pose rice krispys (eller Funny Crunch som disse hed) da jeg var nede og handle og fik lyst til at lave noget med dem, og efter et hurtigt kig på posen og nettet besluttede jeg mig for at lave Rice Krispy Treats,. Jeg havde dog ingen skumfiduser så jeg lavede min egen version med nutella.

Jeg brugte min hjemmelavede nutella, men du kan sagtens bruge en købt i butikken.



Ingredienser:
(Ca, 12 stk.)
  • 25 g kokosolie
  • 40 g agavesirup
  • 40 g rørsukker
  • 1-2 dl nutella
  • 2-3 dl Rice Crispy/Funny Crunch (puffede ris)
  • lidt fedtstof til at smøre en form
Fremgangsmåde:
  1. Smelt kokosolien, agavesirup og rørsukker sammen i en gryde på medium-svag varme.
  2. Kom nutellaen i og rør det sammen. Tag gryden af varmen.
  3. Tag 2 dl. Rice Crispy i og vend dem i chokolademassen. Tilføj flere Rice Crispy hvis massen er for flydende.
  4. Tag en form, enten firkantet eller som mig, en muffin form, og smør den i bunden med fedtstof.
  5. Tag chokolademassen og pres den i bunden af fadet i et fladt lag. Pres det godt sammen!
  6. Stil i køleskabet i 30 min. Flip dem ud af formen, og skær dem ud i spiselige størrelser.
  7. Server =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar