onsdag den 20. august 2014

Cresent frugt"tærte"




jeg elsker frugt til morgenmad. Jeg plejer at indtage det i form af en smoothie, men nogen gange så vil jeg have lidt variation.

Denne gang lavede jeg en slags raw frugt"tærte" med jordbær sorbet og blåbær creme. Det smagte så godt at jeg spiste det hele =D

(NB! Jeg vil fraråde brugen af brombær, da stenene var ved at drive mig til vanvid)

Ingredienser:
  • 2 bananer - i skiver
  • 1,5 dl. frosne jordbær
  • 1 Avocado
  • Ahorns sirup/agave
  • 1 dl. frosne blåbær
  • 6-8 dadler - udstenede
  • Frugt til pynt!
    • Mango
    • Kiwi (Det vil jeg bruge næste gang jeg laver den)

Fremgangsmåde:

1. Arranger bananskiverne i bunden af et tærtefad.

2. Blend jordbær, avocado og sirup sammen. Smag til med sirup. Overfør til en skål.


3. Blend blåbær og dadler sammen.

4. Tag en skål, eller stort glas og placer det på hovedet, oven på bananerne, langs kanten af fadet.

5. Spred jordbær isen ud over bananerne. Fjern forsigtigt skålen igen.


6. Tag en mindre skål eller glas og placer ovenpå de stadig synlige bananer, stadig langs kanten af fadet.

7. Spred blåbær cremen ud over de synlige bananer.

8. Pynt med frugt..

9. Server =D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar